Звучание самого альбома не сильно изменилось по сравнению с первой частью The Silver Scream, но это даже хорошо
Открывающая песня идеально задает настроение пластинке. Она сразу обозначает, что музыка Ice Nine Kills — это все еще максимально фактурная и разнообразная смесь дэткора, эмо-металкора и попсы. Причем смесь очень техничная и прогрессивная: риффы и соляки тут стальные, а брейкдауны — одни из самых качающих в этом году. При этом весь микс, несмотря на очень мрачные и тяжелые вставки, пропитан настроением напыщенного дурашливого мюзикла. Альбом никак не назвать депрессивным, он всегда веселый
И не важно, о чем группа поет — о чудесно-трешовой «Мухе» 1986 года, слэшере «Хостел» или оригинальном «Восставшем из ада» (посвященная ему песня The Box вообще одна из лучших на диске)
Но несмотря на дурачество в звуке и текстах, группа в каждой песне постаралась (и у нее это получилось) передать настроение фильма, которому трек посвящен. Помогли в этом и грамотно вплетенные эмбиентовые звуки, и вставки с монологами героев кино, и общее настроение самих композиций — а в посвященном «Психо» треке The Shower Scene и вовсе замиксован саундтрек самого фильма.
Но несмотря на то, что интересен целиком весь альбом, у него есть и два явных пика. Первый — основанная на фильме «Мой кровавый Валентин» песня Take Your Pick, на которую с фитом залетел сам Корпсграйндер из Cannibal Corpse. В результате получился чудовищно брутальный трек — самый тяжелый в карьере группы, с крошечной, но очень душевной мелодической вставкой в финале. Ну а второй пик случается уже в конце — в основанной на «Кэндимэне» Farewell II Flesh. Она звучит как готовый саундтрек к фильму — в ней идеально сочетается звук самих Ice Nine Kills и голливудский подход к саундтрекам.
Но на самом деле многие культовые хорроры были уничтожены собственными бездарными сиквелами. Подобное могло бы случиться и с The Silver Scream, однако Ice Nine Kills умудрились так освежить оригинальную идею и написать настолько хорошие песни, что Welcome to Horrorwood получился даже лучше первой части. Особенно если рассматривать альбом в связке с клипами и оригинальным сюжетом, который через них протянулся. Теперь еще интереснее, куда группа двинется раньше, но вокалист Ice Nine Kills в одном из интервью упоминал, что группа может посмотреть и на видеоигры.
Персонал
- Спенсер Чарнас — чистый вокал, кричащий вокал, голос за кадром, фортепиано
- Джастин ДеБлик — гитары, кричащий вокал, оркестровка, клавишные, программирование, фортепиано, инженерия, сведение
- Джастин Морроу — бас
- Патрик Галанте — барабаны, перкуссия
- Джозеф Оккиути — бас (треки 14-15)
- Дэн Шугерман — гитары (треки 14-15)
- Рики Армеллино — гитары (дорожки 14-15)
- Дрю Фулк — продакшн, сведение, мастеринг
- Джефф Данн — инженерия, сведение, мастеринг
- Майк Кортада — обложка альбома
Написание кредитов
- Спенсер Чарнас — музыка и слова
- Джастин ДеБлик — музыка
- Стив Сопчак — тексты песен
- Дрю Фулк — дополнительная музыка и тексты песен («Американский кошмар», «Удар в темноте», «Дикари», «The Jig Is Up»)
- Джош Строк — дополнительная музыка («Американский кошмар», «Дикари»)
- Джереми Шварц — дополнительная музыка и текст («Rocking the Boat», «The World in My Hands»)
- Уилл Салазар — дополнительная музыка и слова («Это конец»)
- Рэнди Стромейер — дополнительная музыка («The Jig Is Up»)
- Джозеф Оккиути — дополнительные фортепианные аранжировки («Слава богу, сегодня пятница», «Твой номер больше», «Слава богу, сегодня пятница» (акустика), «Savages» (акустика))
- Рики Армеллино — дополнительная музыка и слова («Американский кошмар», «Веселый топор», «Your Number’s Up»)
- Дэн Шугерман — дополнительная музыка и вокал («Your Number’s Up», «Триллер», «Savages» (акустика), «Слава богу, сегодня пятница» (акустика), «A Grave Mistake» (акустика))
The American Nightmare
Один из ранее выпущенных синглов. Сразу нас встречает своеобразная тема Кошмара с Улицы Вязов. Очень бодрое начала соткано из скоростного экстрим-вокала, комбинирующего с чистым. Припев сочно отбивает темп. Очень быстрый темп песни перепрыгивает в брейкдаун, которыми грешат многие металкорщики
Важно не сделать его бессмысленными. Здесь его можно понять
В целом это очень грамотное открытие альбома, не хватающее звезд с неба. Детская считалочка безусловно будет угадана всеми. По технике — звук отлично спродюсирован. Каждый инструмент слышен так, как его хочется слышать.Теоретически — вполне фестивальная песня для попрыгать.
Оценка: 7/10
Биография ScreaM
Адиль Бенрлитом, как игрока звать по паспорту, родился 2 июня 1994 года в Бельгии. Своей внешности он обязан марокканским корням. Если говорить откровенно, то о биографии киберспортсмена в сети мало что известно.
Что касается карьеры, то ScreaM изначально начинал играть в Counter-Strike: Source. Но после выхода Counter-Strike: Global Offensive, он перешел в новую дисциплину. Именно с CS:GO начинается его профессиональная карьера, о которой и пойдет речь далее.
Киберспортивная карьера ScreaM
Свою карьеру киберспортсмена Адиль начал в 2010 году в дисциплине Counter-Strike: Source. Изначально он числился шестым игроком в команде RedFace. Но спустя время его кикнули из состава после подозрения в использовании читов. Но чуть позже ScreaM получил предложение от команды RedLine, которое он без раздумий принял.
После этого Адиль поменял ряд коллективов, остановившись на команде 3DMax. В составе данного коллектива он выигрывает турнир Max Lan. На пути к трофею ему удалось одолеть самую именитую команду Франции на то время – VeryGames. Стоит сказать, что его партнерами по 3DMax были Shox и Apex.
К тому моменты выходит Counter-Strike: Global Offensive, и игрок решает перейти на новую серию. Его первой командой стала BuyKey. Но вместе с ней ScreaM не добивается успеха.
Совсем скоро он подписывает официальный контракт с командой VeryGames. По иронии судьбы, он обязан месту в составе Rpk, который по собственному желанию покинул команду. Первая победа в составе VeryGames была на Mad Catz Invitional. На том турнире ScreaM был признан лучшим игроков. Что сразу удивило, так это его процент попадания в голову. Тогда он был равен 80%. Такие цифры он набрал на Copenhagen Games 2013. Как можно заметить, уже тогда он прослыл невероятным стрелком. Но, несмотря на высокий уровень игры Адиля, его команда не могла выиграть ни одного серьёзного турнира.
Из-за плохих результатов команда стала тасовать состав. После решафлов VeryGames выиграла EMS One Summer 2013 и Starladder в Киеве.
2013 год стал одним из самых успешных в карьере ScreaM. По итогам того года он был признан седьмым лучшим игроком сезона. Но, как оказалось, здесь начались первые проблемы.
Распад VeryGames и скитания по новым коллективам
Уже в следующем году команда VeryGames распадается. Причиной тому послужили финансовые трудности. Организация попросту потеряла интерес к дисциплине, из-за чего перестала поддерживать состав финансами.
Взять игрока вызвалась сингапурская организация Titan. Вместе с ним в команду перешли также NBK, Shox, и Smithzz. Результаты коллектива были на высоте. В начале года французы выиграли DreamHack в Стокгольме. Но после последовала череда неудач, в результате которых Адиль вместе с партнерами уходят из команды. Причиной такого решения послужили досадные выступления на ESL One Cologne 2014.
Следующим перевалочным пунктом в карьере игрока стала команда Epsilon. В этой команде Адиля преследовала череда скандалов. Сначала одного игрока команды спалили с читами, а после весь состав был пойман на участии в подставном матче. Но, говоря в оправдание ScreaM, он был единственным, кто не был причастен в ставках против себя.
После этого Адилю пришлось искать себе новый коллектив. Team Kinguin первыми откликнулись на зов перспективного игрока. Но в этой команде бельгиец не продержался долго. Не достигнув больших результатов, ScreaM в скором времени покинул команду. Игрок вернулся в Titan. Что интересно, совсем скоро команда сменила название на всем известный тег G2. По итогам 2016 года Адиль занимает 9 место в списке лучших игроков сезона.
В составе французской команды ScreaM сумел добиться немалых успехов. К примеру, Адиль стал лучшим игроком турнира ECS Season 1. После Eleague Major Atlanta 2017 в команде G2 Esports происходит череда решафлов. Именно из-за этого ScreaM остается без команды.
Многие связывали Адиля в FaZe, но в конечном итоге игрок не подошел европейскому составу. В итоге игрока подписывает Team EnVyUs. Однако, после череды провалов, в 2018 году состав распадается. В период с июня 2018 по сентября 2019 гг. игрок выступал за команды LeftOut и GamerLegion. Но с сентября-месяца Адиль находится без команды.
‘The American Nightmare’:
Ice Nine Kills have always loved their movies. That was evident by the Inglorious Bastards inspired ‘People Under The Stairs’ video; how their 2007 EP, ‘The Burning’, had a cover closely resembling Cabin Fever posters; and how the band dresses up as their favourite horror-movie villain when playing live of late. This movie admiration is reflected right away with the first claw-marked cut of ‘The Silver Scream’: the quick-paced opener, ‘The American Nightmare‘.
This initiation really sees Ice Nine Kills putting their best foot forward for their fifth LP. Starting off with a voice-over about dreams and a creepy lullaby vocal, the scene is perfectly set to capture Wes Craven’s 1984 classic, A Nightmare On Elm Street. From here, it instrumentally kicks off with a blast-beating, theatrical, symphonic-tinged metalcore vibe, with a love for call-back samples and frontman Spencer Charnas showing why he’s one of the best vocalists in the genre today. With all his researched lyrics solidly referencing the series’ sleep-demon antagonist, Freddy Krueger (“my cruel hand will rock you to sleep», «where I went down in flames/The beast has been awakened», and «Fell in love with hate cause evil fit like a glove»). Making sure that Ice Nine Kills and Elm Street fans alike get a proper kick out of it all. Also, I see you INK, dropping some love for Wes Craven himself with the line, «Craven my revenge from the shallow grave».
While the song’s cleanly-sung “I’m the American Nightmare, with American dreams” chorus definitely sounds like what you’d expect from a modern metalcore act, I give it a pass for a couple of reasons. Namely due to the song being genuinely catchy, properly impactful when it’s heavy, showing off well-written lyrical call-backs, and having a loving appreciation for the source material. Also because this band has really come leaps and bounds in sound, songwriting, lyricism, and performance chops over the last ten years, and this opener flexes that evolution hard. ‘The American Nightmare’ reveals how much INK has gone all-in with this LP’s movie-inspirations too; leaning right into the lyrical, musical and visual references. And it pays off superbly!
The track’s insane nu-metalcore breakdown, complete with some really off-kilter guitars, at the midsection is just glorious, accompanied with the lyrics: “They all think it’s just pretend/You’ll never ever sleep again/All your friends are fucking dead». Personally, I love how these lyrics play into multiple aspects of the film. “They all think it’s just pretend» addresses how those around the characters don’t believe them regarding the murders, simply aren’t paying attention to what’s happening, or are in denial. A deeper aspect of this films 1980s youth-empowerment idea. «You’ll never ever sleep again» points towards the dread the heroes feel about falling asleep, thus having to face Krueger in the dream world. (A line delivered via a cold whisper from Spencer during an instrumental pause that’s perfectly set up and executed). Then, «All your friends are fucking dead» alludes to how protagonist Nancy Thompson has lost many people close to her by the movie’s end. And if you thought that Freddy Krueger’s spin on the “One, Two, Buckle My Shoe” nursery rhyme was creepy in ANOES, than this song will re-conjure those feelings with its own take on said children’s nursery rhyme.
‘Thank God It’s Friday’:
As a pre-release single, ‘Thank God It’s Friday’ was originally released on Friday, July 13th, 2018… because of course it was. ‘Thank God It’s Friday‘ is, as the name suggests, all about the cult classic, Friday The 13th; the forever unkillable Jason Voorhees; as well as his murderous mother of whom the first film focused on. (The band even make a jab about Jason’s immortality, and maybe even the ludicrous amount of sequels this franchise has spawned, with the line, «he’ll never be gone for good»). This film’s setting is painted immediately with the song’s intro: a fire-crackling, campfire-suited sing-along jingle that pulls you into the role of a counselor stationed at Crystal Lake Camp over a soon-to-be-bloody summer. INK’s knack for appropriating the visuals and places of these films into their songs and lyrics is so fuckin’ impressive with this new album, as is the case with this song. It speaks of how much effort and detail they’ve put into ‘The Silver Scream’, how well their arrangement abilities have expanded, and how Spencer’s vocal timbre and higher-pitched screams suitably fit the violent source material.
There are a couple of moments that I adore further about ‘Thank God It’s Friday’. Firstly, the massive breakdown that follows the acoustic-guitar intro, a brutal mosh sectioned paired with lyrics “ki-ki-ki, ma-ma-ma“. I love this deep cut of an easter egg, one that harkens back to the very sound design of the original film. How Mrs. Voorhees would «hear» the voice of her young dead son, saying «kill, mama». But the delay, reverb and other time effects added to those recordings created this eerie ‘ki-ki-ki, ma-ma-ma’ sound. Another part I enjoy is how later in the song, it suddenly transitions into this happy, twinkling major key orchestral section, almost as if the day has been saved and good has finally triumphed over evil. Then, jarringly, you’re dropped right back into the intro’s monstrous breakdown; evoking the original movie’s classic jump scare where the corpse of Jason attacks Alice right near the end on the canoe.
Enjoy the song or not, you gotta give these dudes points for effort and truly knowing their shit about these films. And as per usual, Ice Nine Kills really went the extra mile in their homage-paying film clip too. From the schlocky font and scream-sample that fittingly announces the video’s title card; to re-creating the death scenes from Friday The 13th; the band members wearing Camp Crystal Lake T-shirts; to paraphrasing the crazed Mrs. Voorhees. It’s great stuff, created with care and love for the subject matter. Plenty of other bands could learn a thing or two on how to do gimmicks and themes correctly from what Ice Nine Kills have pulled off here.
Участники группы
Действующий состав
- Спенсер Чарнас — ведущий вокал, клавишные (с 2002 года по настоящее время); ритм-гитара (2002—2009)
- Рики Армеллино — ритм-гитара, ведущий вокал (с 2018 года по настоящее время, из This or the Apocalypse)
- Патрик Галанте — барабаны (с 2018 года по настоящее время, ранее в Affiance)
- Джо Оккиути — бас, клавишные, бэк-вокал (с 2019 по настоящее время; из The Venetia Fair)
- Дэн Шугармэн — ведущая гитара, бэк-вокал (с 2019 года по настоящее время; из As Blood Runs Black)
Бывшие участники
- Эндрю Джастин Смит — бас, бэк-вокал (2002—2004)
- Хоби Бонштейн — бас, бэк-вокал (2004—2008)
- Грант Ньюстед — барабаны (2003—2008)
- Джереми Шварц — ведущий вокал, ведущая гитара (2002—2009)
- Дейв Силинг — ведущий вокал (2009)
- Дэйв Марвуглио — бас (2008—2009)
- Шейн Биснетт (умер в 2019 году) — бас (2009—2011); ведущий вокал (2009—2011); бэк-вокал (2009)
- Стив Кох — бас, ведущий вокал (2011—2013)
- Конор Салливан — барабаны (2009—2018)
- Джастин Морроу — бас (2013—2019); ритм-гитара (2009—2018); бэк-вокал (2009—2019, в настоящее время в Motionless in White)
- Джастин «JD» Деблик — ведущий вокал, соло гитара, клавишные (2009—2018)
Временная шкала
‘Savages’:
While there are some truly terrific songs on this LP, not every single track is a winner. For while so much of ‘The Silver Scream’ is pure gold, ‘Savages’ is sadly the first bump in its well-paved road. Pulling from the Texas Chainsaw Massacre («Because the sound of the saw is our soundtrack»), the song is kinda miss-matched between the music and lyrics. As while the words touch upon the Sawyer family’s savagery, even their cannibalism, and how the original 1974 film is often considered to be the first-ever slasher flick («The original villains in the night»), the song itself just cannot hack it. And nah, I ain’t sorry for that pun.
The actual track is this really generic, post-hardcore/rock «anthem», complete with big vocals hooks, big riffs, and big synths that feel way too try-hard. It’s one of the least heavy tracks of the whole record; the kind of limped take I’d expect from INK’s peers, not from the band themselves. It’s one of the more under-cooked tracks lyrically in terms of references and mood-setting too. Seriously, this is not what I hear or think of when my mind turns to The Texas Chainsaw Massacre. One great thing about ‘The Silver Scream’ is how it’s an incredibly varied and creative record genre-wise, and also in terms of lyrics. Yet this one merely feels like the band tried everything else with the remaining tracklist stylistically, and were left with opting into a safer, more mainstream rock approach here. While I can understand the thinking behind it, I just feel ‘Savages’ doesn’t quite hold up when compared with many of its pals. Shame.
F I N A L T H O U G H T S
Overall, Ice Nine Kills have created something that is truly special. The band picked up where Every Trick in the Book left off and injected a shot of adrenaline, amping everything up to 11. The heavy parts are heavier, the softer parts are louder and the ballads are more emotional, all leading to the The Silver Scream taking the idea of a concept album to new heights. Fans of horror, movies or heavy music need to check out this album and shouldn’t let it fall under their radar. It’s not often an album like this emerges from the metalcore genre and it makes an extremely strong case for being at the top of those soon to be released Album of the Year lists.
‘Merry Axe-Mas’:
No, this isn’t about Krampus, but rather the bloody, not-so-happy holiday times of 80s slasher, Silent Night, Deadly Night. With some jingle bells, an old-timey «slashing through the snow» sample, and lyrical mentions of sleighs and a noose being «yule-tide tight», the gruesome theme of the drop A-tuned ‘Merry Axe-Mas’ is packaged neatly under a brutal Christmas tree. This song also highlights how well-planned Spencer’s vocal and lyric phrasing often is across ‘The Silver Scream’; centring the chorus or hook on a specific set of words to clue even the most clueless of listeners onto what films these songs are pulling from. Meaning that the accessibility for this record remains wide open for people who just don’t like old slasher and classic horror films.
Now, look, there are a lot of serious, straight-faced interpretations of some very grim films across this release. ‘Merry Axe-Mas’, however, is not one of them. Because when Spencer screams in the bridge, «IT’S FUCKING GARBAGE DAY!», I lost my utter shit with laughter. If you don’t know what for, please refer to this absolutely pitiful black comedy acting. Then, right after said part, the whole band enters into what is by far the heaviest section of any INK song to date; a slamming deathcore breakdown, complete with low guttural vocals, that all comes out of goddamned nowhere. (I honestly didn’t know Spencer had this kind of extreme vocal take within him, but goddamn, does he pull it off).
This track creatively and heavily slaughters through your ears just like the killer Santa Claus in the first Silent Night, Deadly Night, Billy Chapman, does. Then, equally, the “Fa-la-la-la-la” screamed part in the song’s outro nets a few laughs as well. In fact, it’s all just fuckin’ ridiculous, truth be told, yet I love every part of it. It’s a goofy yet fun, over-the-top and heavy ride. This is absolutely the band taking the piss out of themselves and the original movie(s), but I sure ain’t complaining.
It Is The End
«The Silver Scream closes with a song that pays tribute to Pennywise the dancing clown from one of the scariest books and films of all time, IT. Originally a novel by Stephen King, two very different films have been adapted for the screen. Jovial and friendly at first, Pennywise can switch to the embodiment of evil at the drop of a hat, so I wanted to capture that as best as I could in my vocal performance. Perhaps my favourite song on the album, it features incredible guest performances from two of my favourite bands of all time – Less Than Jake and Fenix TX. Will Salazar of FT, who co-wrote the chorus with me, does guest vocals, and JR and Buddy from LTJ provide the sinister circus-like horn section that enhances the twisted carnival of carnage that is Pennywise.»
RELATED READING: the story behind Every Trick In The Book
Enjoy Your Slay
«Check in and relax at the last resort you’ll ever stay in, The Overlook Hotel. This track pays tribute to Stanley Kubrick’s crowning achievement, the 1980 classic, The Shining. Based on a brilliant piece of literature written by the master of horror, Stephen King, the film and song tell the story of Jack Torrance, a newly hired hotel caretaker and his descent into madness at a haunted hotel in the winter off-season. Will he succeed in killing his wife and son? Listen and find out! The song is written from the perspective of the hotel and features a haunting guest vocal appearance from none other than director Stanley Kubrick’s grandson, Samuel Kubrick!»
‘Stabbing In The Dark’:
Spencer and Ice Nine Kills are all big fans of Wes Craven’s Scream, and rightfully so — that meta-slasher series is an absolute gem. But that’s not what this particular song is for. No, this track is about John Carpenter’s deadly 1978 classic, Halloween, and it’s white-masked serial killer, Michael Myers. If the police radio skit in the bridge doesn’t sound this off, then the syncopated instrumentals, keys and panic chords mimicking that film’s seminal piano score, as well as evoking the literal slashing motion of Myers’ knife, most certainly will. The song itself lyrically focuses on the fifteen-year anniversary return of Myers, Sam Loomis’ description of the killer («These are the devil’s eyes»), his escape from the Warren County’s Smith’s Grove Sanitarium (referenced by an alarm sound during the opening portion), his inhumanity, and his stalking of the film’s protagonist, Laurie Strode. And that unnerving vibe that the first film nailed — the kind that freaked the bejeezus out of viewers at the time — is definitely felt within the homicidal bones of this third track.
Other than showing the authenticity in his clean singing, this is the first real taste of the greater theatrical inflections Spencer imparts on his vocal performances. We see this in how he quickly but grotesquely screams «you can’t kill the boogeyman» at the end of a rapidly-picked section about halfway through; a passage guided along by guitarist/co-vocalist Justin «JD» DeBlieck, who also adds some solid tapping parts to the song throughout. It’s the kind of added flair that INK really excels at, getting into «character» of each song regarding whichever film is the basis. Musically, this is Ice Nine Kills going straight for the throat instrumentally and JD dolling out some savage riffs left, right and centre. It’s a ripper, for sure!
Написанная группой история развивается в клипах — и она еще не завершилась
К выходу альбома Ice Nine Kills выпустили четыре видео — на песни Hip to Be Scared, Assault & Batteries, Rainy Day и Funeral Derangements, посвященные фильмам «Американский психопат», «Детские игры», «Обитель зла» и «Кладбище домашних животных» соответственно. Каждый клип — это талантливая выжимка сути фильма (хотя Rainy Day больше отдает оригинальными играми), о котором поется в песне. Работа режиссера и гримеров — на уровне не самых худших сериалов с «Нетфликса». Да и актерская игра Спенсера Чарнаса тоже. Особенно хорошо ему дался клип на Hip to Be Scared, где он так убедительно изобразил Патрика Бэйтмена (и зарубил топором вокалиста Papa Roach Джекоби Шэддикса), что в случае ремейка его запросто можно звать на главную роль.
Ну а в конце каждого клипа мы видим, как полиция пытается прижать Спенсера по делу об убийстве. Детектив пытается найти зацепки в клипах группы и даже задерживает Чарнаса, чтобы допросить. Однако вокалист утверждает, что сам шокирован смертью невесты и понятия не имеет, кто мог ее убить. История пока не завершилась, но клип на Funeral Derangements закончился на клиффхэнгере, намекающим на скорую развязку. Продолжения жду с большим интересом, чем новые песни группы.
The Jig Is Up
In 2004, director James Waan brought the horror community a new kind of bloodbath with the release of the incredibly successful, Saw. This time around the killer, Jigsaw, is a moral crusader on a violent quest to teach his victims to appreciate what they have in their lives instead of taking it for granted.
«Lyrically, The Jig Is Up takes you from the moment when Jigsaw’s two latest victims press play on the tape recorder they find in their new, captive surroundings. Musically we tried to create an aura as brutal as the film and as beautiful as the chilling score composed by Charlie Clouser. The song features Randy Strohmeyer on guitar from one of our biggest early influences – Finch!»
‘The World In My Hands’:
While not the album’s greatest track, the riffy and dramatic ‘The World In My Hands’ — featuring Mest’s Tony Lovato — does pull up out of the nosedive the record takes with ‘Freak Flag’. This surprisingly emotive take on Tim Burton’s Edward Scissorhands is what I feel ‘Savages’ and ‘ Freak Flag’ where aiming for in terms of themes of personal maladjustment. It neatly sums up the sheer isolation and personal tragedy that the titular Edward Scissorhands experiences; that what he wants and loves he cannot ever hold, both metaphorically and literally speaking. One lyric that’s particularly moving is in the song’s bridge prior to the smooth legato guitar solo: «Cause when it snows/It falls to you from me», a bitingly real representation of that 1990 movie’s rather depressing ending.